onsdag 29 juni 2011

Första turen med de nya



Första turen avklarad och det gick bättre än förväntat. Det kändes inte lika instabilt den här gången jämfört med förra året då jag fick mina K2:or. Å andra sidan tror jag det är ett större steg att vänja sig vid större hjul än en annan sko.

Kände att de satt åt lite hårt runt anklarna, jag hade snörat åt dem så hårt jag kunde för att det skulle bli mer stabilt. Ganska stabilt blev det, men jag fick samtidigt lite ont och var röd runt om när jag kom hem.

Jag tog en kort runda idag på ca 6 km och planerar att åka kortare rundor varje dag för att vänja mig.



Någon dag kanske jag ställer in dem i ugnen så de kan formas efter just min fot, men just nu vet jag inte om jag känner att det behövs. De är något glappiga i öppningen så jag tänker beställa ett par ankle booties. Det är en slags strumpa utan tår och med öppen häl som man trär på foten för att få bättre passform i skon. Dessa går upp lite över ankeln vilket kan hjälpa mig att få en mer snug fit där utan att det skaver.

1 kommentar: