måndag 30 augusti 2010

Höstpromenad i Tinnerö eklandskap

I eftermiddag tog jag och sambon en långpromenad i skogen som mynnade ut till Tinnerö eklandskap. Ett naturreservat inte så långt ifrån där vi bor. Kvällen bjöd på strålande sol och en regnbåde tittade fram. Vi såg även ett rådjur som vi stod länge och begrundade. I ca 1,5 timme var vi ute. Jag älskar hösten ♥






Dagens middag
Tacogratäng med krydda utan socker eller tillsatser (finns att köpa på lchfbutiken.se) samt en klick creme fraiche.



Mycket gott och med en väldigt låg glykemisk belastning. Äter man LCHF enligt giviktkoll.se ska den totala glykemiska belastningen ligga på under 10. Min glykemiska belastning ligger på 1 idag. Då har jag ätit min ägg- och lax brunch, tacogratäng till middag samt keso, hallon och mascarpone i en härlig blandning till kvällsfilmen.

2 kommentarer:

  1. Jag brukar använda den här när jag vill ha tacosmak, den är bara rena kryddor: http://www.santamaria.se/servlet/se.daddy.sm.web.servlets.ProductServlet?a=0&p=p1c&c=1&s=1&id=5373 Och eventuellt lite extra chili. :-)

    SvaraRadera
  2. Gärna recept på er tacogratäng!! :) Såg så god ut!

    SvaraRadera