måndag 29 november 2010

LCHP dag 14: Brie mmm!

Det har inte blivit så mycket protein idag. Det beror på att jag skippade proteindrinken idag och valde att äta en extra hamburgare. Bland det godaste jag vet (och enklaste) är hamburgare (utan bröd) med ost, dressing, lök, tomat och inlagd gurka. Istället för vanlig hårdost hade vi idag brieost på. SÅ gott när det smälter över hamburgarna :)



Och har ni förresten sett vilket monster som står hemma hos oss? Nya kyl/frysen kom idag och den väger 100(!) kg. Den är jättehög, ja helt enorm. Jag måste använda en pall om jag ska nå de översta hyllorna. Sen har den ett speciellt kylfack för kött och fisk. Det gillar vi!



Tack alla ni som läser min blogg! Tack alla som skriver och tycker det är kul att det går bra för mig. Bloggandet är en fröjd för mig just nu :)

Dagens intag:
87 g fett (64,2E%)
83 g protein (28,3E%)
22 g kolhydrater (7,5E%)

Hållt mig inom kalorigränsen? Ja

6 kommentarer:

  1. Oh nice kyl!! :D

    hamburgare är ju faktiskt gött som tusan! :)

    SvaraRadera
  2. En sån kyl skulle man ha... Snygg!

    SvaraRadera
  3. Emma: Tack! :)

    Smith: :D Imorrn kommer resten av köket. Sen får vi leva i kaos tills i början på nästa vecka.

    SvaraRadera
  4. vilken fin blogg du har :) jättekul att hitta andra LCHF:are. Trodde först att det va bröd på bilden men nu ser jag ju att det är hamburgare, fasen va gott :D

    SvaraRadera
  5. Åh va lyxigt med ett nytt kök! Vi håller faktiskt också på att planera. Vi kommer byta ut vårt efter nyår någon gång. Ska bli riktigt najs. Snacka om grym kyl/frys ni köpt. Ha det bra!

    SvaraRadera
  6. Mmmm! LCHF mat är verkligen god. Men just nu blir det inget dietande för mig på ett tag.

    SvaraRadera