onsdag 23 februari 2011

En riktig kickstart!

min andra blogg har jag skrivit om mitt nya träningsupplägg då jag har krånglande benhinnor som hindrar mig från att springa så mycket som jag vill. Det gick ut på att träna mer styrka, mer varierad träning och jag har ambitionen att promenera 60 min varje dag. Hur svårt kan det vara?

Idag gick jag en lång promenad i ett soligt Linköping. Jag gick runt Stångån och bara min sambo eller en vacker sommardag hade kunnat förhöja stämningen. I 1 h 30 min var jag ute varav 1 h 8 min effektivt promenerande. Resten av tiden tittade jag på änderna och undrar fortfarande vad man kan mata dem med förutom bröd.



Efter promenaden besökte jag min vän Tilda som jag inte sett på länge. Hon bjöd på god dessert och jag fick en väldigt fin present av henne. En skål fylld med olika badbomber och oljor. Jag blev så glad :)



Sen smet jag hem lite snabbt och packade träningsväskan, jag skulle träffa Theresa om 10 min!

Vi skulle träna Box ihop på mitt gym. Det var tufft och det var svettigt. Mycket slag och sparkar. Pulsen kom upp i 92% av max vid ett tillfälle. Ibland turades vi om och jag fick hålla mitsar för andras uppercuts. Och man ska inte underskatta styrkan hos sina medtränare, för jesus vad starka vissa var! Personer som inte ser så starka ut överraskade mig stort. Jag sa det till dem, och jag såg hur glada de blev :)

Själv känner jag att jag kan ta i hårdare om jag gör lite väsen av mig. Jag stönar, pustar och skriker. "Dö mitsjävel!!".



När jag kom hem lagade Fredrik middag efter önskemål: lövbiff med persiljesmör. 250 g kött, smör och broccoli. Gud vad gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar