tisdag 19 juli 2011

Back on Track!

Hej! Nu kör vi en uppdatering.

Sedan i fredags har jag legat sjuk i soffan.. Knappt rört en fena. Efter att ha kört fit-testet av Insanity work out i torsdags vaknade jag i fredags och hade en konstig värk i ryggen. Precis som att jag sovit konstigt i en annan säng eller liknande. Jag och Fredrik åkte iväg på en tripp till Norrköping och när vi stod inne på Mediamarkt kände jag mig lite konstig. Fredrik kände på min panna och tyckte jag kändes varm.

På vägen hem i bilen höll jag på att kräkas. Sen fick jag en konstig smärta i magen. Det gjorde inte jätteont, men det var otroligt obehagligt och gjorde mig i stort sett sömnlös om nätterna. Det här är jag inte van vid, jag är väldigt sällan sjuk. Och det ironiska i det hela var att det var Insanity som utlöste det. Men nu är jag iallafall frisk lagom till första dagen på nya jobbet imorrn.

Under de här dagarna har jag inte öppnat locket till datorn.. alls. Och det har varit otroligt skönt. Att bara kunna strunta i vad alla andra har för sig, inte behöva bry sig om att blogga och mer koncentrera sig på att bli frisk. För det är så sant som man säger:

Den friske önskar sig tusen saker, den sjuke önskar sig bara en..

Även om det här bara handlade om någon slags (kort) magsjuka så kan jag verkligen tillämpa detta på mig själv. Alla lyxproblem försvann. Jag ville bara bli frisk och kunna äta fast föda och kunna få en sammanhängande nattssömn. Det enda min mage velat ha under de här dagarna är filmjölk, kräm i olika smaker, gammaldags mjölk och isglass.

Igår kunde jag ta mig ut och få lite luft och tog en kvällspromenad med Fredrik. Vi gick runt i området och tittade på radhus med otroligt mysiga smågator och uteplatser. Här skulle vi väldigt gärna vilja bo. :)

Ikväll har vi varit ute och ätit god mat och jag har druckit min första Pepsi max på flera dagar. Magen har inte varit sugen på kolsyrat innan och den där Pepsi maxen kan ha varit den godaste någonsin.

Jag är back on track! :) Imorrn börjar jag ett nytt kapitel i livet och jag ska dessutom säga upp mitt gymkort. Jag har inte varit på Frisk på flera månader och på det nya jobbet får man dessutom gratis gymkort på Feelgood rakt över gatan så där sparar jag in en femhundring i månaden.

Imorrn börjar ett nytt kapitel. Med nya söta skor dessutom.



5 kommentarer:

  1. Inge kul att va sjuk, skönt att du mår bättre nu!

    Å pepp pepp till nya jobbet imorgon, ska bli så kul att höra hur första dagen var.

    Ses imorgon om du hänger med på Margareta fika på Idas land :)

    Kramis

    SvaraRadera
  2. Va roligt att höra att du är back on track!!! Jag ska kika på de där insanity-testet nu^^ *spännande*

    SvaraRadera
  3. Jag gillar verkligen skorna hörru.
    Kramar från Mor

    SvaraRadera
  4. Snygga skor. Hoppas du haft en toppenbra dag på ditt nya jobb. Det är inget kul när man blir sjuk den här årstiden. Men det är många som är det nu. :-(

    SvaraRadera
  5. Skönt att du är frisk. Lycka till på nya jobbet.

    Jag ska operera min menisk nästa vecka och sedan hoppas jag kunna börja springa så småningom. Jag har längtat såååå

    SvaraRadera