torsdag 7 juli 2011

Vilken dag!

Igår var jag hemma hos mamma och åt ostkaka och efter det var vi ett litet gäng som följde med Frida för att spana in fina platser för bröllopsfotograferingen. Fotografen var med och jag ska agera fotoassistent på den stora dagen. Jag tycker nästan det är lika kul att vara med på en fotografering som det är att fota själv så jag kommer säkert tycka att det är jättekul :)



Idag klev jag upp kvart över sju och drog på mig träningskläderna och cyklade hem till mamma. Vi tog oss upp till skogen och sprang mammas runda på 6,3 km. Jag trodde jag skulle dö. Pulsen stack upp högt direkt och kilometerna tickade på otroligt långsamt. Det var så skönt när det var över!

När vi kom hem igen lade vi oss på uteplatsen och solade. Jag fick låna en jätteskön, mjuk solsäng och jag tror jag slumrade till där ett tag. När klockan var strax innan 11 hoppade jag in i duschen och lät sedan håret självtorka i solen.



Kl. 11:30 hade jag bokat en lunchdate med Fredrik och vi åt på Olympia. Jag tog pepparbiffen som var en av de godaste luncher jag ätit! Jag hade i och för sig inte ätit något på hela dagen och hunger är ju den bästa kryddan.

Efter lunchen besökte vi Löplabbet där jag köpte en ny sport-BH från Shock absorber. Run heter modellen och jag har hört mycket bra saker om den. Som löpare i IK Akele fick jag 10% rabatt :)



Klockan ett befann jag mig på min kommande arbetsplats och gick bland annat igenom anställningsavtal och allt annat jag bör veta inför min start på onsdag vecka 29.

Ett par timmar senare var det bara att hoppa upp på hojen igen och cykla hem till Tilda som jag inte träffat på flera veckor. Hon bjöd på LCHF-vaniljpanacotta och hon berättade att hon och hennes man Jimmy ska flytta till en större lägenhet i augusti.



När jag sedan kom hem var jag helt slut!

Jag hade tänkt ta en inlinesrunda pga det fantastiska vädret idag men jag orkade helt enkelt inte. Fredrik och jag tog kaninen under armen och tog en promenad på det nylagda gräset på gården. Hon hoppade omkring och nosade på allt, hon är nästan som en katt som ska nosa på allt och klämma sig in under grejjer. Så sött :)

Imorgon är Fredrik ledig så vi ska ut till Tornby och kika på transportbur till Mymlan (kaninen). Hoppas vädret håller för lite inlines då istället.



4 kommentarer:

  1. Jättesöt kanin <3 jag förstår inte hur man orkar ens röra sig vid 7-tiden på morgonen..XD jag kan aldrig träna före 3 på eftermiddagen hehe, verkligen starkt jobbat!

    SvaraRadera
  2. Stort Grattis till jobbet!!!! Va kul!
    Din kanin är förövrigt fantastiskt söt :)

    SvaraRadera
  3. Vilken söt bild på dig och din mamma! :)

    SvaraRadera
  4. Ninen ser lite spjuveraktig ut när den tittar över krönet.
    Kram från Mor

    SvaraRadera