torsdag 16 juni 2011

Förberedelser

Jag ska åka Karlstad stadslopp på lördag, mitt första lopp på inlines. Man kan antingen springa eller åka inlines och banan är 10 km lång. Jag skulle ha åkt förra året men något kom emellan.

Jag kan ärligt säga att jag är skitnervös. Jag både gillar och ogillar att åka på nya ställen, jag har något slags ticks och måste ha banan uppritad i huvudet innan jag ger mig ut. Annars får jag svårt att slappna av. "Kommer det en korsning där?" och "Hur ser det ut nedanför den här backen?" är frågor jag inte gillar att ha obesvarade.

Men det ska nog gå bra ändå. För jag vet att jag kommer ångra mig annars. Och det brukar bli som allra bäst när jag nojjat som mest innan, och nu är jag nojjig big time.

Jag har suttit och möblerat om mina hjul. När man åker så slits hjulen mer på insidan än utsidan och för att få en snygg och jämn slitning bör man vända håll på hjulen regelbundet så att den slitna sidan hamnar utåt. Förutom det är det bra om man också byter plats på dem eftersom hjulen slits olika mycket beroende på vart på skenan de sitter. Så det har jag pulat med ikväll.

2 kommentarer: