söndag 19 juni 2011

Ny utmaning att se fram emot



Jag har funderat ett tag på att ställa upp i Berlin inlines marathon. Jag var på väg att anmäla mig efter att jag kom hem från inlineslägret i Motala i april, men det blev inte av då.

Nu ikväll klickade jag in på hemsidan och fyllde i hälsodeklarationen (som egentligen är ett formulär där man besvarar frågor om sin hälsostatus) och klickade i 42 km inlineskating. För tre euro kunde man också få tillgång till ett högupplöst videoklipp av sin målgång och för trettio euro fick man en t-shirt i funktionsmaterial att stoltsera med. Självklart tog jag båda :)

Det här är en dröm som blir sann!

Nu ska jag förutom att träna till marathon också bli en riktig åkare och har beställt ett par låga racing-skor från Powerslide via enklaresport.se som väntas komma från Tyskland inom 1,5 vecka. Powerslide Infinity heter dem.

Helena hade dessa med sig från just enklaresport på lägret och jag fick testa ett par. Varför jag valde dessa var att de för det första satt bra och för det andra att de passar mina gamla skenor. Det innebär att jag sparar pengar och jag trivs väldigt bra med mina nuvarande skenor då de är korta. En kortare skena innebär bättre manövrering än en lång, och det speciellt viktigt för mig som har så korta ben. Enligt specen ska de också vara "heat-mouldable" vilket innebär att man kan forma dem efter sin egen fot med hjälp av värme. Fint som snus!


Powerslide Infinity racing-sko

Vi har preliminärt bokat hotell på Hilton mitt i Berlin ca 2,5 km från starten.

Loppet går av stapeln den 24:e september, alltså dagen innan Berlin marathon för löpare. Så vi hinner nog se lite av loppet innan vi flyger hem till Sverige igen.

Nu satsar jag på viktminskning och att stärka ben och bål! 13 veckor till start och jag vill ha bort 10 kg. Jag startade idag.

3 kommentarer:

  1. Oj, vilken utmaning. Och vad roligt!
    Kämpa på med träningen!

    SvaraRadera
  2. Jag blir helt ivrig när jag läser om ditt inlines-åkande, så jäkla roligt!!! Jag har ett par fina inlines hemma hos mina föräldrar och jag ska ned dit om några dagar så jag kommer absolut köra ut på en liten testrunda! Jag tycker att 10kg på 13v låter väldigt mycket men jag tror absolut att du kommer fixa de!!! Lycka till :D

    SvaraRadera
  3. Malin: Ja det kommer bli jättekul :)

    Martina: Gör det :) Roligaste träningsformen! Jo det är ett högt mål jag satt men det är inte omöjligt :) 1,5 kg rann av mig bara sedan igår.

    SvaraRadera