onsdag 15 juni 2011

GROK!

Häromdagen cyklade jag och Fredrik bort till Ica Maxi för att se om de hade de där ostknapparna alla pratat om. Det hade de inte.

Så jag beställde ett par förpackningar från lchfbutiken.se och de kom idag. Ostknapparna kommer i påsar om 70 gram. Knapparna är ganska små, mitt emellan storleken av en enkrona och en tia. Smaken är desto större. De har en ganska "vuxen" ostsmak, de smakar mycket ost helt enkelt. De är väldigt knapriga i konsistensen vilket jag gillar. De innehåller dessutom 0 g kolhydrater!

De här ostknapparna är tillräckligt goda för att jag ska vilja äta dem, men inte så goda att jag inte kan sluta. Egentligen är väl det ett perfekt betyg?



3 kommentarer:

  1. Träffande beskrivning - goda men inte för goda :) Ett perfekt snacks , med andra ord!

    SvaraRadera
  2. Åhh men jag som ÄLSKAR ost... för mig kommer de säkert vara ALLDELES för goda... undrar om de finns på Ica focus här i göteborg (har sveriges största sortiment) ... måste kolla! :D

    SvaraRadera
  3. Jag brukar doppa dem i aioli..galet gott!

    SvaraRadera