måndag 20 juni 2011

Sommar, sommar, sommar!

För att lyckas med min viktminskning måste jag vara benhård. Det går inte att göra små undantag här och där för då är jag snart igång med att äta socker igen. Jag har märkt att såna oskyldiga små röda saker som jordgubbar triggar mitt sötsug. Jag brukar inte söta mina jordgubbar för de är så söta som de är, men ändå triggar dem mig.

Hur kommer sommaren då bli? Sommar utan glass och jordgubbar? Tjaa.. Smakar jag inte på det saknar jag det inte. Men skulle jag ta en jordgubbe skulle sockermonstret överfalla mig direkt och beordra mig att ta fler och fler..

Trist? Det beror på hur man ser det. Vad är bäst? Vad är roligast? Att äta jordgubbar eller att nå sitt mål?
Det finns så mycket annat än jordgubbar som gör sommaren så fantastisk! :)

1 kommentar:

  1. Ja man behöver inte glass & jordgubbar, de är gott några minuter medan man äter de men att nå sitt mål är roligt länge och man blir stolt och nöjd på riktigt!

    SvaraRadera