torsdag 20 januari 2011

51 trappsteg

Så långt är det upp till vår lägenhet. Efter en lång mestadels stillasittande arbetsdag är det rätt skönt att gå uppför dem.

Eftermiddagarna är segast, men jag är pigg efter praktiken numera. Iallafall i den mån att jag inte bara vill slänga mig på soffan när jag kommer hem och stänga ute hela världen. Förra veckan var det så, men nu har jag nog kommit in i rutinerna samtidigt som jag ser till att få minst 8 timmars sömn.

Idag har varit en extra bra dag då jag lunchade med min Fredrik på Hagdahls, ett lunchställe som bara har närproducerade råvaror. Det var verkligen jättegott! Och vilken service! En kock stod i full mundering och serverade maten. Tog lättrökta revbensspjäll med coleslaw och potatis. Det sistnämnda åt jag för första gången på flera år. Jag har inte kokat potatis hemma sedan jag började med lågkolhydratkost för 3,5 år sedan. Men när det serveras såhär lyxigt kan jag "offra mig" :)

Under eftermiddagen har jag varit hos en kund och fotat för en hemsida. Kul med variation!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar