onsdag 30 mars 2011

Inlinespremiär!

Igår var jag ute och sprang, idag åkte jag inlines. Det är bland det bästa jag vet faktiskt. Kanske för att jag själv på ett så enkelt sätt kan kontrollera hastigheten och därmed kickarna, jag kan ta det hur lugnt som helst när jag vill och blåsa på i 30 km/h i en nedförsbacke när jag vill det. Det är där kickarna kommer in.

Det är inte sopat överallt än och det var lite trixigt att hitta en bra rutt. Men Lambohovsleden är helt fri från grus då man saltade den i vintras. Nästa vecka kommer mina nya inlines från Tyskland och då hoppas jag att man lyckats få bort lite mer grus.

Jag åt jättemånga kryddjärpar igårkväll vid kl 18. Jag är fortfarande mätt såhär klockan 13:30. Win!

3 kommentarer:

  1. Jag blir SÅ sugen på att prova på inlines när jag läser om det du skriver. :-) Har inte stått på ett par såna på många många år.. Har du något tips på bra nybörjarinlines?

    Btw så är du så jävla bra och snygg! :-D

    SvaraRadera
  2. Pethra: Oj! Tack snälla du! :) Bra nybörjarinlines.. hmm.. jag tror att de flesta i de vanliga sportbutikerna är bra nybörjarinlines. De har oftast en sko i plast med högt skaft och små hjul. Det gör att man lättare kan hålla balansen samt ha en nära markkontakt. Lite skulle jag nog akta mig för Stadiums egna märke Soc, då jag haft en del bekanta som köpt inlines av det märket och blivit missnöjda.

    Martina: Det är det! :) Har du testat?

    SvaraRadera