fredag 11 mars 2011

Vår-kalendern utökad!

Livet bjuder på så mycket härligt just nu. Den här våren kommer bli en av de bästa. Förutom att jag kommer springa världens största halvmarathon så kommmer jag få åka till London (dags att boka flyg!), jag kommer få se en av världens bästa singer/songwriters på Hovet i maj och jag kommer gå på föreläsning med Jonas Colting.

Nu har jag ännu en kul grej inbokad i min vår-kalender: inlinesläger i Motala! Från 15:e till 17:e april är det gemensam träning flera timmar om dagen.


Skärmdump från speedskaters.se

Vad sägs om detta upplägg:

Program:
  • Fredag: Träning 17.00 – 20.00
  • Lördag: Träning 10.00-11.30, 14.00-16.00, 18.30-20.00
  • Söndag: Träning 10.00-11.30, 13.30-15.00

Helt underbart med så mycket åkning! Det blir både inomhus- och utomhusåkning om vädret tillåter. Ni anar inte hur mycket jag saknar friheten på hjul just nu. Särskilt med tanke på att mina benhinnor krånglar och smärtar efter varje löppass. Löpningen känns inte särskilt njutningsfull just nu, men det är relativt hanterbart.

Det gäller att träna smart och vila tillräckligt mycket mellan springpassen. Jag stretchar vaderna och framsida smalben varje dag och jag går hälgång för att stärka musklerna på framsida smalben.

Spana in det här videon. Det går ruskigt fort för eliten och liksom cykelåkning åker man i klungor tätt efter varandra. Jag har testat att ligga så tätt efter en annan inlinesåkare och det är riktigt läskigt till en början. Och jag kan säga att det är grymt jobbigt för benen och ryggen att ligga så lågt och åka.



Ett läger med likasinnade och en massa träningstips är perfekt inför Karlstad stadslopp i juni.

Kanske det händer att jag lägger en beställning på de inlines jag är så förälskad i? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar