torsdag 10 mars 2011

Visualisera målet!

Jag har så mycket känslor inom mig just nu! Sprudlande känslor och känslor av självsäkerhet.

Jag tänker på mitt stora mål, mitt mål som jag jobbat mot sedan november förra året. Jag visualiserar den 21 maj då jag och 50-60 000 andra löpare fyller Göteborgs gator. För mig är det första gången jag springer Göteborgsvarvet. Jag har satt ett tidsmål men det gör absolut ingenting om jag kommer i mål senare. Det viktiga är upplevelsen :)



Jag kan nästan känna hur det kommer kännas i startfållan. Doften av förväntan och mängder av laddade löpare som jag kommer springa bredvid, framför och bakom.

Jag ser mig själv, jag smälter in. Jag känner mig som en riktig löpare, jag är stark, jag är tuff. Till skillnad från mitt förra halvmarathon har jag gjort allt jag kan för att göra denna halvmara så bra som möjligt. Min kropp är starkare än förra gången och jag har inte alls lika mycket att bära runt på.

Från idag är det ca 10 veckor kvar till starten. Det är både lång och kort tid. Mitt mål är att gå ner 5 kg tills dess, alltså ner till 60 kg som är mitt första mål och sedan ytterligare 2 kg. Varför? För att jag kan. Nu gäller det att tänka positivt. För vips står jag där på startlinjen. Tiden går snabbare än vad man tror.

Hur många gånger har man inte på försommaren ångrat att man inte tog tag i saker och ting i början av året? Det känns tryggt för mig att känna att jag inte behöver ha bråttom. Jag har startat detta i rätt tid och med de rätta verktygen. Hade jag inte gett mig fan på det i november hade jag kanske fortfarande vägt 71 kg, eller några kilon mer. Då hade jag med all säkerhet känt mig väldigt pressad och stressad. Och bra resultat kommer sällan av stress.

21 maj kommer oavsett om jag väljer att äta en massa socker eller hålla mig till min kostplan. Ett av valen kommer jag garanterat ångra och ett kommer jag garanterat vara mycket stolt över.

Jag visualiserar målet! Jag har en egen inre bild av mig själv hur jag kommer må och känna mig.

21 maj gäller det!

1 kommentar:

  1. Sv: Tackar, det känns nice :)

    Mkt imponerande med er som springer storlopp. Det är mer troligt att se ett springande kylskåp än att se mig ute o jogga.

    SvaraRadera