onsdag 23 mars 2011

Onsdag mitt i veckan!

Idag har jag varit på ett långt förmiddagsmöte och när jag skulle cykla hem möttes jag av en helt galen motvind (kuling 11 m/s). Det i kombination med att det bara är uppförsbackar på vägen hem gjorde mig helt matt. Det kändes som att det tog dubbelt så lång tid att ta sig hem som det var att ta sig dit.

Nu har jag tusen saker att ta itu med, det är visitkort, liftguider som ska fyllas med en hel drös av nya liftar, hemsida, annonser m.m. Men jag tycker det är rätt kul ändå och jag lyckades förhandla mig till en bra timlön när kontraktet skulle förnyas så jag är nöjd. Jag har nu arbetat för dem i ett år och det har fungerat bra. Jag kan själv bestämma mina arbetstider och jag jobbar hemifrån vilket både har för- och nackdelar. Vidare är alla medarbetare väldigt trevliga och har jag lärt mig en sak så är det att trevliga kollegor inte är att räkna med.

Förresten har jag kanske en ny praktikplats på G. Det är på en tidning i stan. Ingenting är bestämt och den här gången har jag inte lagt så mycket tyngd på det hela. Blir det ett ja blir jag såklart glad, det vore kul att jobba i en kreativ professionell miljö med allt vad det innebär. Men jag blir inte jättebesviken om det blir ett nej. Det känns som att det händer så mycket ändå och jag har som sagt mycket att ta itu med.

Kostplanen har ändrats något, jag äter färre kolhydrater och i gengäld känner jag mig mer mätt och jag behöver inte hålla lika stor stenkoll på energin jag stoppar i mig. Det tycks regleras av sig självt. Att jag är i ketos är det ingen tvekan om, känner den klassiska metallsmaken i munnen. Hoppas komma väga 63-nånting på söndag!



Just nu tittar jag på inrednings-TV och försöker slappna av med en Pepsi max. Senare ikväll ska jag fira Fredrik. Vi hann inte riktigt med det igår när han fyllde eftersom vi var på Jonas Colting-föreläsningen från kl 17 till 21:30.

Kul att så många svarat på min undersökning förresten! Det är ju många av er som äter lågkolhydratkost.

Tack alla ni söta som skriver! Ibland är jag dålig på att svara på era kommentarer men ni ska veta att jag läser och värms av varenda en! :)



3 kommentarer:

  1. Får man fråga var den snygga tunikan och leggingsen är inhandlade?
    Mvh och kram, Sandra

    SvaraRadera
  2. Sandra: Klänningen/tunikan är köpt på H&M för ett år sedan och leggingsen (som egentligen är lite tjockare strumpbyxor med dragkedjor bak vid hälsenan) är köpta på Åhléns för några månader sen. Finns säkert kvar! :)

    SvaraRadera