onsdag 2 mars 2011

Rollerblade Tempest 90 Women

Har ni sett nya modellen av Rollerblade Tempest som precis har kommit ut? De verkar helt underbara.


Jag lade ut mina nygamla på Blocket för en tid sedan men egentligen är det ju helt fel säsong så jag förstår att ingen hört av sig än. Problemet med de nya fina jag köpte i somras är att de har alldeles för stora hjul. Med mina små ben är de verkligen svåra att manövrera och då jag gillar snabb åkning och kvick manövrering var dessa inget för mig.

Vidare var skon något i det mjukare laget och jag vill att de ska sitta åt mer. Förhoppningsvis sitter skon stadigare på Tempest-modellen då det hårda plastspännet sitter högst upp. Det kan man dra åt så hårt man vill.

Rollerblade Tempest 90 har som namnet avslöjar 90 mm hjul. Det kommer bli perfekt. Ett bra mellanläge. Jag gick från 76 mm till 100 mm i och med de nyinköpta inlinesen och det var en alldeles för stor uppgradering. Medan mina nya inlines mer är till för långdistansåkning är dessa anpassade för såväl vanlig fitness-åkning upp till marathondistans. Eftersom jag sällan åker längre än två mil åt gången tror jag dessa kommer passa som handen i handsken.

Ett stort plus är att de också är riktigt snygga. Kritvita med rosa och svarta detaljer utan att det blir för tjejigt.

Kolla videon så förstår ni vad jag menar:



Jag ska delta i Karlstad stadslopp på inlines i juni och med mindre hjul behöver jag inte vara livrädd för att inte kunna manövrera eller bromsa om jag skulle bli tvungen. Skarpa kurvor är omöjligt för mig med stora hjul.

Inlinewarehouse som är världens största återförsäljare av inlines är ett säkert kort att beställa ifrån. Men frakten kan bli rätt dyr så jag lyckades hitta en tysk sida - der-rollenshop.sportkanzler.de - som säljer dem. Gratis frakt till Sverige dessutom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar