söndag 3 april 2011

Bra återställare efter träning

Vad äter man egentligen när man har tränat på lågkolhydratkost?

Jaa ni, för det första så tror jag inte att kroppen är byggd så att den till varje pris måste ha någon mat i sig efter fysisk aktivitet. Det finns dem som överskattar sin träning och dricker en Gainomax efter en promenad på löpbandet på gymmet.

Däremot kan det kännas skönt att äta något efter ett träningspass. Känner jag att kroppen vill ha något att äta efteråt så äter jag, annars dricker jag bara vatten. Jag och Fredrik har precis varit ute och sprungit över 50 min i skogen och vi fikade på lite bubbelvatten och nötter. Sötmandlar är en favorit. Det tycker jag fungerar utmärkt som både mellanmål (om man äter det) eller återställare efter ett tufft pass. Gott! :)

4 kommentarer:

  1. och den chokladen är inte dum heller!

    SvaraRadera
  2. För min del vart det förutom det Dessi skrev en rejäl kaffe med mycket grädde i :)

    SvaraRadera
  3. Jag gillar att träna innan frukost, då är det skönt att käka frukost efteråt.. För min del med ägg, keso och kesella kanske. GOTT

    SvaraRadera