fredag 1 april 2011

Kollat på bil!

Fredrik är ledig idag och fick snooza vidare medan jag gick upp och hade ett 1,5 timme långt jobbmöte i telefon. Inte så kul men nödvändigt. Då Fredrik har fått en ny tjänst kommer han få en egen tjänstebil. Så därför åkte vi ut till Reimes när jag var klar och kollade på nya Volvo S60. 2012 års modell kommer in om ett par veckor och förhoppningsvis finns det ett demo ex som vi kan få provköra då. Anledningen till att vi vill ha en Volvo är att vi har erfarenhet av deras bilar sedan tidigare. De känns genomarbetade, påkostade och ingenting har lämnats åt slumpen.

Vi har kört ganska många bilar av andra märken som t.ex. har haft en helt ologisk instrumentpanel. Sånt stör jag mig på. Likaväl som jag stör mig på om knapparna på en fjärrkontroll sitter fel. Om man har misslyckats med interaktionsdesignen i en bil, hur ska jag då kunna lita på att det inte är samma med t.ex. säkerheten? Det behöver givetvis inte ha ett samband, men hur svårt kan det vara?

Vidare tycker jag att det är den snyggaste Volvon hittills. Andra Volvobilar är tråkiga, men inte S60:n. Bränslesnål är den också, Drive-motorn (diesel) drar 0,43 l/mil blandad körning.

Nu ska vi bara bestämma vilken utrustning den ska ha, färg och hur interiören ska se ut. Ljus läderklädsel som ni ser på bilden nedan tycker jag är absolut snyggast. Sen är det bara ungen, villan och hunden som saknas. Nej usch, hemska tanke. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar