lördag 23 april 2011

Påskfirandet på landet

Härligt väder, god mat, trevligt sällskap, bara fötter i gräset och trekamp :)

Det har funnits en del godis men det var inte alls så farligt. Jag lade knappt märke till det utan fokuset låg verkligen på maten istället. Det fanns rulltårta samt vanligt tårta till efterrätt men jag tog jordgubbar och vispgrädde istället. Det tycker jag fungerar utmärkt. Det är nog svårare att göra bra val om man bara äter kalorisnålt. Även om jag försöker minska på portionerna så vet jag att fett inte gör mig tjock. Fett förebygger sötsug och jag kan med glädje välja ett LCHF-alternativ. Jag blir nöjd efter en klick grädde och några jordgubbar, men hade jag ätit tårta hade jag säkert tagit en bit till. För mig är det hundra gånger lättare att inte äta något sött alls än att försöka hålla mig till lite grann. Det är nästan omöjligt.

Jag har inte haft en craving på flera dagar och jag märker hur mycket bättre min kropp mår utan allt socker. Är mycket tacksam över detta och njuter så länge det håller i sig.




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar