söndag 24 april 2011

Löpning eller godis?

"Spring" frågade på Facebook om det blivit löpning eller godis i påsk.

Inget godis för mig!

Istället har jag knarkat kilometrar. 14,5 km löpning i gassande sol tillsammans med Fredrik idag. Jag har ojjat mig lite över hur vaderna kommer kännas på Göteborgsvarvet eftersom jag springer minimalistiskt (i Vibram FiveFingers) och nyligen börjat springa kortare pass helt barfota. Vaderna får jobba mycket mer om man inte sätter i hälen först utan landar på mitt- eller framfoten (vilket sker naturligt om man använder skor utan uppbyggd häl, inne hos Hjärnfysik kan ni läsa mer om detta). Men det var ingen fara under dagens pass och det bådar gott. Jag tror jag har blivit lite solbränd på kuppen! :)

1 kommentar:

  1. Härligt!! =) Själv har jag promenerat åtminstone, men också ätit godis. Ska dock kapa godisintaget nu och framåt!

    SvaraRadera