måndag 2 maj 2011

Oh, Happy Days!

Tråkigt att inte kunna bjuda på några matinlägg men jag är helt oinspirerad på det planet! Förr (innan praktiken) hade jag rätt gott om tid att planera och tillaga mat, men nu går all min inspiration åt till andra saker. Jag äter snabbmat a la LCHF när jag kommer hem, oftast samma sak om och om igen. Föga inspirerande för er att se.

Vardagen handlar om allt annat än mat. Den handlar om att göra bra ifrån sig på praktiken, synka med kollegorna, gå upp väldigt mycket tidigare om morgnarna och så kanske klämma in några träningspass också.

Jag trivs toppenbra på min praktikplats och idag var nog den bästa dagen hittills. Förmiddagen swishade förbi och i eftermiddags layoutade jag trendsidorna. Det här är verkligen ett toppenställe, kommer nog inte på några nackdelar faktiskt. Det är bra läge (mitt i stan!), fina lokaler, bra kollegor, lättsam stämning och roliga arbetsuppgifter. Dessutom ser de vad jag gör, de är intresserade av hur det går för mig och jag får komplimanger varje dag. Det är ingenting jag är van vid så jag är såklart jätteglad! :)

När jag började läsa den här tidningen för några år sedan kunde jag fantisera om att få jobba där. Jag var nyfiken på människorna bakom tidningen, hur det såg ut på redaktionen etc. Det kanske låter löjligt men vissa saker sätter sig och blir något att sträva mot - ett mål. Vilken himla tur att jag skickade iväg det där mailet! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar