tisdag 3 maj 2011

Egoboost Magazine

Jag läser Isabella Löwengrips blogg. Jag är intresserad av att läsa om hennes liv som är så väldigt olikt mitt eget. Jag gillar hennes driv och hennes budskap som genomsyrar hela bloggen - man kan om man vill.

Därför såg jag fram emot hennes tidning som släppts precis idag. Tänk att ha en egen tidning! Första numret, som alltså kom idag, ligger på hela 176 sidor. Tidningen kommer inte ut varje månad och då är det lättare att få upp sidantalet. Jag gillade innehållet och jag läste faktiskt artiklarna vilket jag inte brukar göra, jag tittar mest på bilderna och tänker på formspråket när jag bläddrar i en tidning. Det är också därför jag inte tilltalas av bloggar utan bilder.

Just den här tidningens budskap är solklart - självkänslan och självförtroendet ska boostas! Det handlar om att göra det man drömmer om, att våga ta steget oavsett om det handlar om att plugga utomlands eller starta eget. Jag gillade särskilt artikeln om 27-åriga Ida Backlund som startade Rapunzel of Sweden, ett företag som säljer löshår på webben. Idag omsätter företaget runt 40 miljoner kronor.


Tidningens formgivning är tilltalande
även om vissa typsnitt ibland blir lite svårlästa.
Omslaget pryds av Isabella själv med logotyp
och rubriker i neonrosa och vitt och inlagan
domineras av rosa och gult.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar