måndag 13 september 2010

Det är inte lätt när det är svårt

Jag har en dålig dag idag. Jag har ätit allt som kommit i min väg. Turkisk yoghurt, LCHF-kakor, mörk choklad och räkor. Jag har redan ätit mer än vad jag brukar på en hel dag. Många bäckar små heter det ju och jag har lyckats få i mig mer kolhydrater än vanligt även om det är en liten mängd för gemene man. Känner hur hjärtat bankar i bröstet.

Jag känner att min hängivenhet till LCHF svajjar idag. Tänk vad skönt det skulle vara att bara ge efter och kunna äta vad jag vill och få massor av energi till att orka springa. Visserligen skulle jag väl kunna ligga på ett högre intag av kolhydrater (15-20E%) för då orkar jag träna på bra, men jag svullnar upp direkt och jag gillar inte den plufsigheten och andra små förändringar i kroppen som det medför.

Fysiskt mår jag bäst av LCHF. Magen fungerar helt perfekt och jag har aldrig huvudvärk, halsbränna eller gaser.

Just nu vill jag bara att den här dagen ska vara över och att jag ska få mer styrka att orka med.

---

Äh! Jag tar mig i hampan och sticker ut på en inlinestur! Mina gamla inlines är slitna som tusan men absolut mycket roligare att åka med än mina nya med kolfiber och jättehjul.

1 kommentar:

  1. Vi har alla sådana dagar ibland. Skönt nog går de över och bara du orkar härda ut kommer du vara jättestolt i morrn över att du klarade det!

    Men usch, jag vet hur jobbigt det är att behöva stå emot. Jag faller ofta och gärna i godisfällan om än inte lika hårt längre som förr men man känner ändå att det inte är bra.

    SvaraRadera