fredag 10 september 2010

Tacoomelett

Snacka om stabbig frukost!

Jag gör sällan omelett, jag har tröttnat på stekt ägg och det växer nästan lite i munnen. Men så hade jag lite tacofärs över i kylen som jag tänkte jag kunde använda i en omelett. Tacosmaken kanske skulle ta över äggsmaken?

Sagt och gjort. Blandade 3 st ägg varav två hade tvillinggulor och ca 0,5 dl grädde. Saltade och pepprade. Hällde smeten i en stekpanna och lät den puttra tills smeten hade blivit fast uppepå. Hällde över färsen och ställde in stekpannan i ugnen i några minuter.

Den här frukosten kommer jag stå mig länge på. Babe, är det OK om vi äter en sen middag ikväll? :)



Vi har en ny kökslampa hemma och det är inte det lättaste att få rätt vitbalans i det ljuset som lampan ger. Tänkte vi skulle åka till Ljusexperten och köpa en ny glödlampa till den så får jag förhoppningsvis bukt på problemet. Eller så får jag helt enkelt fota maten på nya vardagsrumsbordet där det kommer in ljus från fönstren :) Att kunna fota mat såhär igen skulle vara fint.

2 kommentarer:

  1. det där var något nytt minsann, kanske man skulle testa på! :-)

    SvaraRadera
  2. Sen mat funkar bra för mig =)

    Vi kan hoppa in på Ljusglimten och se om de har någon lampa med lite "kallare" ljus.

    SvaraRadera