onsdag 8 september 2010

Recept: Ostkaka

Detta behöver du:
  • 250 g keso
  • 4 st ägg
  • 3 dl vispgrädde
  • 2-3 st bittermandlar
  • mandelflarn
  • Stevia (eller annan sötning) efter smak & tycke

Såhär gör du:

Vispa ihop ingredienserna. Riv ner bittermandeln och ha i sötningsmedlet. Häll i en ugnssäker form och strö över mandelflarn. Ta så mycket du vill. Grädda i mitten av ugnen i 200 grader i ca 20 min eller tills ostkakan får en gyllenbrun färg.

Servera med hallonsylt och/eller vispad grädde. Jag mosade frysta hallon för att få ner sockret.

En bit ostkaka innehåller 3,5 g kolhydrater och är hur god som helst! :)

1 kommentar:

  1. Sv: Jag jobbar ihop med en tjej som har en liten kennel ihop med sin mamma.. Vi funkar ihop rent allmänt och hon har jättefina hundar. Förra kullen för 1½ år sedan ville jag också men då funkade det inte med jobb och scheman. Sedan var det en av valparna som behövde byta hem i våras och jag blev tillfrågad men ville gärna ha "min" hund från den var valp.. I Juli kom kull nr 2 och den här gången funkar det med scheman och annat här hemma :) Det var ju liksom bara att slå till ;) Tror det dröjer innan hon har någon fler kull..

    Annars hade jag nog åkt runt till flera och kollat runt och jämfört. Det känns nog i hjärtat när man hittat rätt kennel.

    Kram

    SvaraRadera