tisdag 7 september 2010

Mindre portioner = fler måltider

Jag märker av att jag är hungrigare nu när jag skurit ner på portionerna än när jag äter "fritt". Då kan jag ganska lätt klara mig på två mål mat om dagen, men nu behöver jag tre. Att äta just fritt fungerar utmärkt för mig om jag vill hålla vikten, det händer faktiskt inte särskilt mycket på vågen. Men nu när jag vill minska i vikt behöver jag minska på portionerna och samtidigt se till att det inte triggar igång något sötsug. Ägg är perfekt för de håller man sig mätt på länge!

Frukost (ca kl 13:00)
300 g turkisk yoghurt
20 g hallon
ett kokt ägg

Middag (ca kl 17:30)
200 g nötfärs
några cocktailtomater och tärnad gurka
riven ost
1,5 msk creme fraische

Kvällsmål (ca kl 21:45)
ett kokt ägg
två mindre skivor kallrökt lax
2 st cocktailtomater


Det är tvillinggula i många av de närproducerade äggen vi köpte. Undrar vad det tyder på?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar