måndag 27 september 2010

Utvärdering v. 5

Den här veckan började jag äta mer kolhydrater. Jag ligger på 15-20E% om dagen och det fungerar jättebra. Kolhydraterna äter jag främst till frukosten och för en gångs skull klarar jag av att ha bröd hemma utan att överäta.

Igår åt jag onyttigt för första gången under dessa 10 veckor utan socker, men det är inte hela världen. Jag äter nyttigt för övrigt och rör ganska mycket på mig så vad gör lite nutella? Att aldrig äta onyttiga grejer är inte särskilt kul. Och jag har funderat mycket på hur jag vill äta. Det ska vara en diet man kan hålla livet ut.

Vill jag leva ett helt liv utan kolhydrater? Svaret är nej. Det har iallafall varit fem veckor utan godis. När hände det senast egentligen? Godis är för mig svårare att ha en sund inställning till och därför är det viktigt för mig att hålla mig borta från det, iallafall för nu.

Vad gäller vikten så har jag gått upp en del i vätska. Som bekant binder varje gram kolhydrater man äter tre gram vätska. Så först var jag uppe på +1,1 kg men 0,5 kg av dessa har jag lyckats gå ner så det slutgiltiga pluset för den här veckan är 0,6 kg.

Det bästa är ändå att jag har hittat ett sätt som fungerar både för hälsan och träningen. Jag orkar träna. Jag känner mig stark! Det gör mycket för självbilden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar