torsdag 16 september 2010

Min matdag

Idag känns det bättre. Tack för peppningen! :) Jag har tagit en långpromenad på 1 timme och 40 min för att få utlopp av lite energi. Jag har klappat hästar och sett harar och ekorrar.

Min mamma har varit och hälsat på tidigare under dagen och jag bjöd henne på mascarponeglass. Det blev även min frukost, som jag stod mig på i 6 timmar. Även om den är god så innehåller den väääldigt mycket energi. Och jag tror nog att jag skulle kunna hålla mig mätt lika länge på kanske hälften av kalorierna med en bättre sammansättning av både fett och protein. Men gott var det! :)

Till middag åt jag och Fredrik köttfärssås med stekt vitkål och några gourmé-tomater som vi tyckte såg roliga ut.

Som dessert stekte jag några kantareller och mascarpone, fast inte ihop. Mascarpone är det som gör glassen väldigt rik på energi och jag var inte hungrig egentligen. Leasson learned. Ha inte mascarpone hemma!




Totalt 1756 kcal och 24 g kolhydrater idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar