onsdag 15 september 2010

Jag tycker det är svårt nu

Är inne på 3,5 veckor utan socker eller andra kolhydrater. Klarade av de första två veckorna på ren motivation aka "nyhetens behag", men nu är det tufft. Kalorirestriktion är knappast på tal om just nu, även om jag vet att jag borde. Och kanske är det jobbigare när jag inte kan träna? Löpningen är ju annars mitt sätt att slappna av och få ny energi. Jag blir glad av att löpträna.

Än har jag inte gett mig, men jag ville bara dela med mig av att det inte är någon dans på rosor..

3 kommentarer:

  1. Känner igen det där.. har själv fuskat en del :(

    Mitt trick är att försöka äta sig så mätt det bara går.. och dricka ordentligt med vatten.. men det är svårt.. vill gärna ha nått sött till kvällen ;)

    Hang in there!!

    SvaraRadera
  2. Det är TUFFT! Du är STARK! Du VINNER kampen över socker. Kom igen Dessi!!! :)

    SvaraRadera
  3. Håll hakan högt Dessi! Öka fetthalten om det är knepigt att hålla sötsuget borta, jag själv fick komma upp i en mycket högre halt än vad jag trodde från början för att inte känna något sug alls. Dina matbilder ser underbara ut, ge inte upp för nåt som små sockerdemoner! Skratta åt dem och gå sedan vidare :)

    SvaraRadera