torsdag 28 oktober 2010

139 kcal to go!

Klockan är knappt fyra och jag har förbränt 861 kcal hittills idag.

Det var inte ens jobbigt. Under tiden är det såklart att det inte är så kul, men jag funderar på vad jag skulle ha gjort annars och då är träningen ett ganska enkelt val. Jobbar gör jag oftast kvällstid och jag har hela dagarna på mig att hitta på annat.

Jag promenerade ner på stan innan frukost och mötte min mamma, som jag alltid umgås med på torsdagar eftersom hon är ledig då. Vi hämtade ut hennes nya glasögon och så åt vi en varsin sallad med kyckling, bacon och dressing. Stötte på darl som fikade med sina kollegor på samma ställe ♥

Efter tre timmar på stan hoppade jag in på gymmet och ställde mig på crosstrainern. Svetten rann! Därefter satte jag mig på en cykel och trampade. Avslutade med en snabbis på löpbandet. Testade att springa i mina vanliga löparskor men det kändes inte behagligt. Efter att ha sprungit i bara FiveFingers sedan juli känns det sådär att springa i skumgummiliknande Nike air Pegasus.

Därefter hämtade jag ut nya linser hos min optiker och traskade hem. Har ätit en kesella med vaniljpulver och njuter av att få sitta stilla en stund :)

Så, på två timmar förbrände jag nästan 1000 kcal. Det är ju ingenting! När Fredrik kommer hem tänkte jag att vi skulle ta en promenad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar