fredag 8 oktober 2010

Jag har tappat tiden

Ja, så känns det. Tiden flyger förbi och jag har knappt tänkt på att jag varit utan godis i sju veckor.

Jag har ju min tio-veckors-utmaning då jag inte ska äta något med socker i. Med det menar jag främst lösgodis, kakor och bullar. Lösgodis är min största fälla. Jag älskar Sport lunch och Ahlgrens bilar (lakrits med socker på). Det är mitt favoritgodis och det är det jag haft svårast att avstå ifrån. Skräpmat äter jag aldrig och jag dricker heller inte alkohol så den enda matboven i mitt liv är egentligen godiset.

Jag har tidigare ätit godis ungefär två gånger i veckan. Och då är det inga små mängder. Jag är en allt eller inget människa. Om någon erbjuder mig tre godisbitar blir jag sur, jag vill ju ha hela påsen så då struntar jag hellre i det.

Idag har jag alltså varit godisfri i snart sju veckor. Det kom jag att tänka på igår. Sedan den 31 augusti då min utmaning började har jag inte ätit en enda godisbit.

3 kommentarer:

  1. yeay!! Superduktigt :)

    SvaraRadera
  2. Härligt! =) och bra om man inte tänker så mycket på det heller, att man varit utan!

    SvaraRadera
  3. Duktigt! Önskar jag också kunde stå emot så länge...

    SvaraRadera