lördag 16 oktober 2010

Filmkväll med hemgjorda hamburgare

Elisabeth kom över ikväll och vi gjorda hamburgare på lammfärs blandat med senap (gott!). Gjorde egen dressing och stekte några skivor bacon. Det blev jättegott!




Så vi kollade på Sex and the city II som vi inte hade sett ännu och så Pretty Woman på 5:an. Det har blivit mycket "åååh!":ande ikväll. Jag har haft en perfekt kväll med väldigt trevligt sällskap :)

Borde ha tagit bild på Elisabeth för hon har nyss köpt så snygga bågar, kanske en annan gång? Beror på om hon vågar :)



Så, idag har jag ätit två kokta ägg med majonnäs till frukost. Två stekta hamburgare a 100 g med dressing, tomat, ost, bacon, sallad och rödlök till middag. Några skivor kallrökt lax slank ner som kvällsmål.

Jag hade hiskeligt ont i en visdomstand för ett par dagar sedan. Jag hade bitit på något hårt tror jag. Jag spontanbesökte några tandläkare inne i stan pga det men ingen hade akuttider. Valde att avvakta och skulle ringa Folktandvårdens jour om det inte blev bättre nu under helgen. Men idag känner jag ingenting. Känns väldigt skönt för det är inte billigt att gå till tandläkaren.

Om ett par timmar kommer Fredrik hem. Sen har vi hela söndagen för oss själva att göra precis vad vi vill. Om jag får bestämma vill jag åka till IKEA och kika på fönsterlampor och köpa en soffbricka att ha på armstödet på soffan för 99 kr på Rusta. En sådan kostar annars runt 300 kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar