onsdag 6 oktober 2010

Onsdag 101006

Kroppen känns mörbultad, halsen fortfarande tjock och magen är körig. Imorse fick jag en stark avsmak av brödet jag har hemma. Jag ville inte äta det till frukost, vilket var intressant eftersom jag sällan bangar för bröd när jag har det hemma. Men jag åt de sista skivorna iallafall för då skulle jag bli av med det framöver.

Kommer sannolikt inte köpa något mer bröd nu på ett tag. Jag känner för att göra någon slags avgiftning de kommande dagarna, inte äta så mycket kolhydrater. Måste få bukt på magen och den svullna känslan jag haft idag. Min kappa har spänt åt mer än vad den brukar och det märks att kroppen inte mår bra just nu. Känner mig uppstoppad.

Ikväll skulle jag ha tränat med en vän på stan, men jag fick avstå eftersom jag absolut inte vill att förkylningen ska bli värre. Jag har köpt Kan Jang som jag ska dricka två gånger om dagen.

Idag hann jag med en klippning på stan iallafall. Det är rätt svårt att få en tid hos min frisör så jag ville inte avboka den. Det blev riktigt kort. Såhär kort hår har jag inte haft sedan 2:an på lågstadiet! Men jag har velat ha en sånhär frisyr i flera månader och tog tag i saken idag. Inspirationen kommer från vackra Viola på killercolours.blogg.se!



Jag gillar knasiga frisyrer, jag gillar skarpa linjer och när det är rakat lite här och där. Det gör min frisör också :) Hon är bäst! Salongen hon jobbar på har en blogg där de lägger upp frisyrer här. Jag ska försöka få till en bra bild imorrn så ni får se.

Imorrn ska det regna nästan hela dagen och det passar perfekt eftersom jag har lite jobb att göra. Jag konsultar inom grafisk design och webdesign till höger och vänster, och sedan i somras har jag suttit och designat en hemsida åt ett företag här i Linköping. Helt ny design med nya funktioner och helt ny struktur.

Det har tagit mig många timmar men jag är väldigt nöjd med hur det blev! Jag är en perfektionist, och det är ingen rolig egenskap när man arbetar med det som man är bara OK på. Men det här känner jag mig duktig på. Och det är roligt att jobba med sådant och sedan få uppskattning för det. Det betyder massor :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar