söndag 3 oktober 2010

Må bra helg!

Helgen var verkligen gått i hälsans tecken, fast kanske inte riktigt på det sätt som många av er tror. Nej, i helgen har jag släppt allt och bara varit i nuet. Jag och min sambo Fredrik firade att det var åtta år sedan vi träffades. Vi har gått igenom mycket tillsammans och tack vare (eller trots) det står vi här oskiljbara. Han är min bästa vän ♥

Igår var vi ute och åt trerätters på restaurang som jag velat besöka länge. Där fick jag beställa vad jag ville. Vi äter väldigt sällan ute, men när vi väl gör det slår vi oftast på stort. Det blev vitlöksbröd, hjortfilé med potatiskaka och björnbärsgelé och chokladfondant till dessert. Till det drack jag ett par glas cider. Behöver jag säga att jag mådde illa efter det? Det var dock underbart gott och när vi kom hem låg vi i sängen i flera timmar, lyssnade på musik och ägnade tid åt varandra.



Innan restaurangen var jag ju och sprang lopp i skogen. Fredrik hejjade på och fotade. Mer om det kan ni läsa på min löparblogg.

Idag har vi varit på loppis där Fredriks bror med vänner stod och sålde grejjer. Vi hade hjälpt till med en låda med saker som vi inte använder, men de grejjerna var tyvärr inte särkilt poppis bland besökarna. Det var jättetrevligt att stå och småprata lite med dem innan vi åkte vidare in till stan för att besöka Löplabbet och fråga ut dem om terrängskor.

Ikväll har vi tittat på film med Fredriks syster Elisabeth. Vi såg How To Train Your Dragon som jag varmt kan rekommendera. Det var en känlosam berg och dalbana med mycket vackra miljöer och kul humor. Se den! :)

5 kommentarer:

  1. Grattis till er!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Grattis!! Maten ser dööööläcker ut!! Namnam

    SvaraRadera
  3. Superbra jobbat på loppet! Kul med ett terränglopp!
    Tack för dina kommentarer.

    Jag sprang Höstmilen förförra året. Det var jobbigt!! Det är ganska kuperad!

    Jag kanske springer iår med. Vi får se hur det känns med träningen.

    Ska börja träna igen idag.

    Fick du mitt mail? Vi borde springa tillsammans... snart! Ni är välkomna till Åtvid!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Maten ser verkligen god ut! Bra att du unnade dig! OCh ett stort grattis till er, ni verkar vara så fina och samspelta ni två, precis så som det ska vara!

    SvaraRadera
  5. Grattis till era 8 ÅR!!!
    Det va ett tag sen jag fick adressen hit men nu har jag läst ikapp. Den maten såg goood ut :))

    SvaraRadera