Det nya varumärket ska hjälpa kunderna att skilja ut lokalproducenternas råvarorna i den mångfald av produkter som finns i livsmedelsbutikernas utbud.
/ostergotland.info
Jag tycker om märkningar som visar hur eller vart en vara är producerad. Jag gillar också märkningen "Äkta vara". Nyckelhålsmärkningen kan man däremot ta bort. Det är till för att guida konsumenten till att köpa nyttigare mat. Vad som är nyttigt tycker jag är upp till varje individ att avgöra. Själv skyr jag Nyckelhålet och läser på förpackningen istället.
Östgöta mjölks grafiska profil är väldigt snygg!
Förutom det tokdiggar jag Östgöta mjölk som utgjorde en stor del av mässan. Vi väljer produkter från Östgöta mjölk 9 av 10 gånger. De enda gånger vi inte köper deras produkter är om de är slut på hyllan i affären.
Nä, usch! Jag har också alltid gillat Östgöta Mjölk. Men sen köpte vi en yoghurt som väldigt snart (innan utgångsdatum) stank jäst. Trodde att drt var vi som hade haft den framme på bordet för länge och köpte en ny och samma sak hände igen. Då trodde vi att just deras yoghurt var känslig för att stå framme. När det efter att vi köpt en likadan för tredje gången hände igen sa vi att vi aldrig mer skulle köpa Östgöta mjölks yoghurt. Usch!
SvaraRadera