onsdag 20 oktober 2010

Blommor & middag med Frida

Tjoff! så gick den här dagen förbi. Jag älskar fart och fläkt, och idag har det blivit mycket av den saken. Jag har inte suttit och slöat mycket idag.

Jag gick upp och åt några stekta frukost till brunch. Sen stack jag ut och sprang i skogen en halvtimme och tog en kort promenad där jag hade mobilkameran i högsta hugg därefter. Naturen är så vacker såhär års och jag ville få med så mycket som möjligt av min vackra skog innan alla löv försvinner. Finns lite bilder på löparbloggen.

När jag kom innanför dörren hade jag fått ett paket och en avi. Paketet innehöll en lite tjockare löpartröja från Newline och avin var för ett paket med schampo och styling från Redken. Jag tänkte jag skulle testa deras Body full som jag hört mycket bra om, och Rootful 06 som lyfter håret vid rötterna för mer volym.

Jag älskar min nya frisyr och jag vill ha volym och en matt finish. Hoppade in i duschen och testade shampot och sprayade i Rootful 06 och sen fönade jag håret. Det blev verkligen snyggt och det såg ut som att jag blivit stylad hos frisören. Jag är väldigt nöjd :)



Sen plingade Frida på dörren och vi satt och pratade om allt möjligt. Fredrik kom hem strax efter kl 17 och han hade med sig blommor till mig som tack för en grej. Vad glad jag blev! De var jättefina :)



Vi åkte senare hem till Frida och lagade mat. Det gick smidigt eftersom Frida och hennes sambo också äter LCHF. Av de ingredienser som fanns hemma kunde vi göra tacofärs med grönsaker, tacosås och creme fraische. Tacokryddan gjorde vi själva efter ett recept på internet.





Det blev väldigt gott! Vi pratade om allt från jobb, hus och inredning till gamla pojkvänner och hur det var när vi gick i gymnasiet ihop osv. Jag kom hem strax innan tolv nu inatt om jag inte minns fel. Sent var det iallafall.

Har helt klart kunnat ha det sämre idag om man säger så :)



Godnatt allihop! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar