söndag 24 oktober 2010

Ny utmaning!

Godis både lördag och söndag. Ingen bra trend. Jag har en tumregel som säger att jag aldrig ska äta godis två dagar i rad. Det är då jag lägger på mig. Men jag har tyckt lite synd om mig själv idag, jag kunde inte springa Höstmilen och vara med i löparfesten i skogen.

Men! Nu har jag och min sambo (som idag har ätit sin första godispåse sedan juli) utmanat varandra i att inte äta socker på fyra veckor. Det kommer inte vara nån konst för honom, men för mig kommer det vara lite mer utmanande. Fyra veckor är ändå en betydligt kortare tid än den utmaningen jag hade nyligen - tio veckor utan socker, så det ska gå. Tio veckor var mentalt en för lång tid. Kändes oöverskådligt.

En annan sak som sporrar mig är bloggträffen i november som den här donnan ska anordna.

Det här kommer göra susen! :)

1 kommentar:

  1. ja tycker du är grym som klarade 10 veckor, helt fantastiskt!!
    ja, 14 timmar - så mycket har jag nog aldrig tränat på en vecka, men ROLIGT har varit förtecken och då blir det ju så :D

    Du klarar precis vad som helst du tar dig för Dessi. Stor Kram

    SvaraRadera