onsdag 27 oktober 2010

Hembakat är bäst

Ikväll var vi hemma hos vår kära Elisabeth som kommit hem från sjukhuset idag. Det var kul att se hur bra hon verkar må trots omständigheterna. Hon var positiv och glad precis som vanligt :)

Vi åt middag där hon berättade om den hemska sjukhusmaten. Bland annat om ett läskigt ägg som hade vit äggula. Vad beror det på? Min första tanke var att det måste vara något fel på fodret som den stackars hönan fått, för ekologiska ägg har oftast en gulare gula än icke-ekologiska. Någon som vet?

Jag fick en liten present som jag blev väldigt glad över. IKEA har kommit ut med en underbar bakbok som heter "Hembakat är bäst" med snygga fotografier, och den boken får man generellt sett bara om man köper kök från IKEA. Men Elisabeth hade kommit delad tvåa i en baktävling på deras blogg "Livet hemma" och fått boken som pris. Det är hon som gjort de blå kakmonstrena längst upp i kollaget :) Sedan hon redan hade en bok gav hon bort den ena till mig.

Och jag tycker att hembakat ÄR bäst! Vi har lite den synen här hemma att om man nu ska äta något bakverk så ska det vara hembakat, annars kan det kvitta :)

1 kommentar:

  1. Meeeen jag vet inte hur det här gått till... jag har inte varit in på din blogg på evigheter och totalt missat att du bloggar så mycket igen. Rooooligt och schnygg frisyr!
    Är allt bra med dig?! :)
    KRAM

    SvaraRadera