onsdag 13 oktober 2010

En egoboost för alla!



Haha inte trodde jag väl att ni skulle fråga om vilken bok det är jag läser. Det är nämligen ingen djup eller svår bok, utan självaste Egoboost av Isabella "Blondinbella" Löwengrip.

Jag fick den i födelsedagspresent och jag tjöt av skratt. Det är kanske inte en bok jag hade köpt själv, men det var kul att få den. Jag har aldrig tillhört gruppen som avskyr Blondinbella. Idag finns det så många värre att störa sig på (se bara på Kissie!), så Blondinbella har i allmänhetens ögon gått och blivit normal. Bra tycker jag! :)

Jag brukar gräva ner mig i ganska avancerade böcker om kost, träning och livsstil men ibland kan det vara skönt att läsa böcker som inte krånglar till det. Egoboost är precis en sådan bok. Även om den riktar sig till tonårstjejer finns det något för alla att dra nytta av från boken. Jag tror alla har en inre tonårstjej, alla har vi komplex och saker vi är osäkra på. Jag har komplex över min mage som är för stor och jag har även komplex över min dåliga hållning. Det är saker som jag egentligen kan åtgärda, men jag tar aldrig tag i det.

I ett par kapitel skriver hon om ätstörningar och det fick mig att inse lite att skriva in precis allt man äter i en matdagbok inte är livskvalitet för mig. Det måste finnas andra sätt att gå tillväga för att gå ner i vikt.

Så, Egoboost kan jag rekommendera er att läsa. Den är väldigt ärlig och lättläst. Ibland är det böckerna med minst komplexitet som egentligen säger mest :)

3 kommentarer:

  1. Hihi:) Var ju bra att du fick nytta för den iaf :) Jag får ta o läsa den nästa gång jag kommer och sover över hos dig ;) Passar bra när jag vaknar 8 på morgonen och du ligger och sover till 11... haha ;)

    SvaraRadera
  2. Bella: Haha! :) Du är verkligen en morgonmänniska!

    SvaraRadera
  3. Jag håller på att läsa den nu. :)

    SvaraRadera