söndag 19 december 2010

En jättelång lista

1. Hur gammal är du om fem år? 30 år! Tanken slog mig häromdagen. Läskigt!
2. Vem var den sista du träffade? Förutom Fredrik var det Caroline när hon åkte igår kväll
3. Hur lång är du? 158 cm
4. Vilken var den senaste film du sett? Gladiator
5. Vem ringde du senast? Fredriks syster
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Till Caroline, att jag uppskattade vår kväll tillsammans
7. Vad är dagens planer? Städa, åka och handla för senare kommer det gäster på adventsfika
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Skicka sms, men det blir mer personligt att ringa dem man tycker om :)
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Ej tillsammans
10. När såg du senast din mamma? I torsdags

11. Vilken ögonfärg har du? Blå
12. När vaknade du idag? 11:30
13. Har du någon gång hittat en katt? Ja, tyvärr hade den blivit påkörd och avlidit. Vi åkte in med den till ett djursjukhus.
14. Vilken är din favoritplats? Hemma!
15. Vilken plats föredrar du minst? Borlänge, haha!
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Jag jobbar med det jag vill, har en liten hund tillsammans med Fredrik och bor i en trea eller fyra. Kanske ett litet hus till och med.
17. Vad skrämde dig som barn?
18. Vem fick dig att skratta senast? Caroline
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nej, jag har en hel back :)
20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Det varierar
22. Hur många kuddar har du i sängen? 2 st
23. Hur många landskap har du bott i? Östergötland och Dalarna
24. Har du någon gång spytt på fyllan? Ja
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Med strumpor för jag har så frusna fötter
26. Är du social? På tu man hand, ja. I stora grupper, nej.
27. Vilken är din favoritglass? Strawberry cheesecake B&J
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Boka en resa till mig och Fredrik, någonstans varmt där man kan titta på vackra byggnader. Bjuda mina föräldrar på en resa och köpa en systemkamera.
29. Tycker du om kinamat? Ja!
30. Tycker du om kaffe? Nej

31. Vad dricker du till frukost? Pepsi max!
32. Sover du på någon särskild sida? Jag somnar alltid på vänster sida, sen vänder jag mig till höger sida.
33. Kan du spela poker? Nej
34. Tycker du om att mysa? Ja :)
35. Är du en beroendemänniska? Ja, gränsfall på socker och koffein
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja, Sofia från min gamla gymnasieklass
37. Vill du ha barn? Jag tror det, men inte än på länge
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska & lite franska
39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej
40. Föredrar du havet eller en pool? Havet

41. Vad spenderar du helst pengar på? Löparkläder, vanliga kläder och musik
42. Äger du dyra smycken? Det värdefullaste jag har är farmors guldklocka
43. Har du någon gång testat narkotika? Nej
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Pepsi max
45. Vem är den roligaste människan du känner? Mamma och pappa faktiskt
46. Välj ett ärr på din kropp? Under läppen där min piercing sitter. Ramlade ner från en soffa på dagis som liten och tanden gick igenom.
47. Vad har du för ringsignal? SonyEricssons vanliga tråkiga
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Hos mamma kanske det finns lite
49. Flirtar du mycket? Nej
50. Vart togs din profilbild för din blogg? I min förra lägenhet

51. Kan du byta olja på bilen? Nej
52. Har du fått fortkörningsböter? Nej
53. Vilken var den senaste bok du läste? Sockerbomben
54. Läser du dagstidningen? Nej
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Ja, Runner's world och Råd & Rön
56. Dansar du i bilen? Nej
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? P3
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Inköpslista inför idag
59. När var du i kyrkan senast? Julkonsert i S:t Larskyrkan för ett par veckor sedan

3 kommentarer:

  1. Roligt att läsa. Den lånar jag. :)

    SvaraRadera
  2. Haha, jag har ju redan gjort den på min blogg upptäckte jag nu. ;)

    SvaraRadera
  3. Vilken rolig lista, den lånar jag om du inte har något emot det :)

    Peppkram

    SvaraRadera