lördag 25 december 2010

Julen 2010

Liksom förra året firade jag med Fredriks familj ute hos hans mamma på landet. Snö i massor och vi såg rådjur i närheten när vi åkte dit. Nio stycken fina människor firade ihop detta år.

Mat, julklappsutdelning med underbara paket, tomte, julklappsspelet och sällskapsspel ända in på natten. Och vet ni att julafton blev precis lika bra utan allt gafs. Tycker så synd att media får oss att tro att det är fettet i julmaten som gör att man går upp i vikt. På nästa sida finner man oftast recept på julgodis fullt med socker. Dubbelmoral eller okunskap?

Jag åt några bitar mörk choklad, that's it. Jag har varken frossat vanlig julmat eller sockrat godis. Jag njöt av julmaten och sällskapet istället. Känner mig oerhört stolt över mig själv :)










Och så julmaten förstås:



Idag har mamma, pappa och syster varit här och ätit och bytt julklappar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar