tisdag 7 december 2010

Löpning på löpband & getfakta

I eftermiddags träffade jag min farfar på första gången på länge. Eftersom det är kaos här hemma åkte vi in till stan och fikade.

Medan jag ändå var på stan passade jag på att smita in på gymmet. Det är många veckor sedan jag tog ett löpsteg sist, eftersom jag först fick ont i en sena i foten och sen även tappade ett tungt föremål på framfoten så den blev alldeles blå.

Jag hoppade upp på löpbandet och traskade i 6 minuter i olika hastigheter, lite snabbare för varje minut för att så småningom komma över till löpning. Jag började springa i 9 km/h och växlade sedan mellan det och 13 km/h i 15 min i 1% lutning. Under tiden försökte jag titta på ett djurprogram som handlade om lite udda husdjur. Vad sägs om igelkott? Skunk? Dvärgget? Visste ni att getter har fyra magar, precis som en ko?

När det blev för jobbigt att hålla blicken högt mot TV:n spände jag blicken i mig själv i en stor spegelvägg på andra sidan rummet. Jag sprang skitfort, nästan PB på 2,5 km, och inget ont i foten. Win! :D

Sen promenerade jag på bandet i några minuter till innan jag förflyttade mig till "boll-rummet" och gjorde crunches på boll och på matta. Sneda och raka. Samt ryggresningar.



7 kommentarer:

  1. i like the shoes :) snyggt sprunget!

    SvaraRadera
  2. Wohoo! :) skönt att det var smärtfritt.
    Såg en mamma springa med barnvagn i snömodden iklädd vibrams. Respect! :)

    SvaraRadera
  3. Fine: Verkligen! :) Och på tal om det, jag måste ut och testa mina Trek Flow, har inte sprungit med dem i snön än.

    SvaraRadera
  4. Härligt att vara tillbaka! :-)

    SvaraRadera
  5. Grattis till att foten känns bra igen, och bra jobbat att komma igen efter ett avbrott! Jag har erfarenhet av att aldrig liksom komma igång igen efter en förkylning eller krämpa... Ser fram emot att läsa om loppet.

    SvaraRadera
  6. Nattyxne: Tack! :D

    Smith: Tusen tack! :) Det ska bli spännande med ett vinterlopp, har aldrig sprungit ett tidigare.

    SvaraRadera