söndag 5 december 2010

Synthklubben

När jag kom fram till Nils Ericson-terminalen i fredags mötte jag upp Bella och vi tog första bästa buss hem till henne på Lindholmen. Hon bor med sin kille Johan i en söt liten lägenhet i ett nybyggt hus.

Vi gjorde oss i ordning inför kvällen och så kom vår vän Peter över och förfestade med oss. Vi lyssnade på en massa go synth och även 90-tals hits som vi växte upp med. Kommer ni t.ex. ihåg Breathe med Vacuum? Det var tider det! :)



Vi tog bussen in till stan och Sticky Fingers där Synthklubben var den kvällen. Absolute body control gick på scenen kl 23:00 och vi stod och lyssnade på balkongen i början. De spelade många låtar från nya skivan men även några gamla som Is there an Exit? och Figures som är en av mina favoriter. Bella filmade hela den låten. Grymmebra!




Tyvärr är bilden lite mörk men det är ju mest musiken man ska lyssna på ändå :)

Sen såg vi sångaren i folkhavet medan Portion Control spelade och Bella tyckte jag skulle gå fram. Men mesig som jag är och inte vill vara till besvär för någon vågade jag inte riktigt. Bella hjälpte mig dock så jag fick en bild på honom och mig :)

Jag tog inte så mycket bilder under kvällen. Det gjorde däremot vår kompis Dan som har en grym systemkamera. Han fotade både mig och Bella och de bilderna blev väldigt bra. Om jag får tag i bilderna lägger jag upp dem senare.

Sen dansade vi lite innan vi åkte hem vid 02. Kom i säng runt 03 och var då väääldigt trött. Hade varit trött hela kvällen egentligen.

1 kommentar: