onsdag 15 december 2010

Måttband eller spegeln?

Jag måste medge att jag är usel på att mäta mig. Det är svårt att mäta sig på samma ställe varje gång tycker jag, så det kan skilja sig från gång till gång. Till exempel vet jag att magomfånget minskat rejält för jag får på mig gamla byxor, och det hänger inte något magfett över byxlinningen. Den ser inte så stor ut nu helt enkelt. Men ändå har det inte hänt något enligt måttbandet. Jag är usel på att mäta.

Det är lättare att se skillnad i spegeln, på kläder och på foton. Idag känner mig mig inte längre överviktig. Det är små skillnader i kroppen som gör det. Jag ser inte längre ut som ett S när jag tittar mig i profil i spegeln. Ni vet, mage som putar ut fram och rumpa som putar ut bak. Mina lår har krympt med hela 3 cm! Fettet under hakan börjar försvinna och jag har fått mer definierad hak- och käklinje. De här skillnaderna är ganska svåra att få med på bild, man ser de själv och vänner omkring sig. Jag får nog vänta ett par kilon till innan jag lägger upp några bilder.

Jag känner ett litet lyckorus inuti mig! Den stora stenen som är så svår att rugga på har jag äntligen fått i rullning och jag är inne på 5:e veckan utan socker eller andra kolhydrater.

Jag känner mig grym!

8 kommentarer:

  1. Jag håller med Fredrik. Du är grym! :D

    SvaraRadera
  2. Jag kan inte göra annat än att hålla med.
    Du är grym :)

    SvaraRadera
  3. Du är grym. Jag vill också vara grym. Kan inte jag sluta falla dit med godis hela tiden och vara lika duktig som du.
    Slutade snusa för 4 veckor sen. Åt godis istället. Gick upp 5,5kg. Väldigt smart val, när jag tagit mig till en vikt jag inte haft på flera år, även om det var långt från mål. Suck och bajs. :(

    SvaraRadera
  4. precis som alla andra har sagt; du ÄR grym!!

    SvaraRadera
  5. Fredrik, Silverscreen, Jenny, Beffa, Fine: Tusen tack! Kram till er! :)

    SvaraRadera
  6. Jag håller också med! :-) Grym är rätta ordet! Liksom inspirerande och modig.

    SvaraRadera
  7. Du är grym! Och jag har blivit inspirerad så nu kör jag också lite mer LCHP snarare än LCHF. Funkar finfint!

    SvaraRadera