söndag 12 december 2010

Med frostiga fransar

Med frostiga fransar dansade jag över Linköpings gator. Inte graciöst, inte snabbt, faktiskt ganska tungt men jag sprang min första halvmil på ganska länge.

Jag sprang en runda som jag sprungit säkert 100 gånger vid det här laget. Men den är ganska bra, bara ett övergångsställe och ingen trafik. Under den här rundan finns en ganska trist raksträcka på drygt en kilometer. Det är en cykelväg som går till Universitetet. När jag nått Campushallen känns det alltid som ett delmål, för sen är det bara hälften kvar tills jag är hemma.

Det var -8,5 grader när jag tittade på termometern innan jag gav mig ut. Nu är det -10,6 grader. Jag satte på mig underställsbyxor och så vintertights över det. Linne, långärmad funktionströja samt vinterjacka på överkroppen. Och såklart tåstrumpor, mössa och vantar. Trots att jag hade minst beklädnad på fötterna var det de jag frös minst om.

Passet i siffror

Distans: 5 km
Tid: 36:28 min
Underlag: Hårdpackad snö
Väder: Vindstilla, -8,5° C
Kcal: 372

Jag sprang i en väldigt jämn takt (för att vara jag). Titta!

  • 1 km: 7:16
  • 2 km: 7:12
  • 3 km: 7:26
  • 4 km: 7:24
  • 5 km: 7:09

3 kommentarer:

  1. Skam den som ger sig. Hur var det med halsen att andas in den kalla luften?

    SvaraRadera
  2. De här bilderna va helt fantastiska! Wow, dina ögonfransar säger jag bara!!! :D

    SvaraRadera
  3. Mamma: Det var ingen fara alls faktiskt. Jag sprang ju så lugnt att jag inte flåsade så tungt :)

    Tinastaiwan: Åh! Men tack! :)

    SvaraRadera