måndag 20 december 2010

Vikt & mått vecka 5

Start: 71,3 kg
BMI: 28,6

Nu: 66,8 kg
BMI: 26,8
Veckans minus: 1,0 kg

Totalt: -4,5 kg

Kommentar: Kul att se 66:an igen! Det var länge sen. Känns som det bara rasslade till från igår till idag. Har stått ganska stilla under resten av veckan. Likadant förra veckan. Undrar varför det är så?

Måtten är lite kluriga! Tog nya mått igår kväll, och magen var då 96 cm. Tänkte jag skulle vänta till nu på morgonen med att mäta den igen eftersom ev. gaser och maginnehåll då är borta. Men nu visade måttet 97 cm. Hur kan magen bli större under natten? Nåja, skriver inte in någon skillnad där än.

Mage: 97 cm
Rumpa: 106 (109) cm
Bröst: 94 (97) cm
Överarmar: 29 (30) cm
Lår: 60,5 (64) cm
Vader: 37,5 (38) cm

Totalt: -11 cm

Jag försöker hitta olika datum och använda dem som delmål, bara för att få lite perspektiv på tiden. Först var det till julafton, och nu är det fram till praktiken. Tre veckor kommer gå grymt snabbt. Kan jag gå ner 2 kg tills dess är jag nöjd.


Såhär ser viktkurvan ut ungefär från start till idag. Jag har skrivit in vikten fler gånger än en gång i veckan, det är därför det är fler punkter än officiella vägdagar i diagrammet.

10 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Konstigt nog går det bra för mig också, jag ju varit så odisciplinerad i nästan tre år, men nu har jag gått ner från 64,5 till 61,7 på fyra veckor och har fortfarande motivation. Julen känns faktiskt inte ens svår för jag ser fram emot att umgås med alla i familjen mycket mer än maten/godiset. :)

    SvaraRadera
  2. Ååh vad kul :D grattis! det är ju nio smörpaket ner i vikt...

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat :D

    Förresten, är du fortfarande nöjd med din Garmin 110 som du köpte i somras? =)

    SvaraRadera
  4. Grattis till ytterligare ett minus, det går ju strålande :)

    SvaraRadera
  5. Jag är glad för din skull. Det verkar som att du har hittat din metod för att lyckas.

    SvaraRadera
  6. Tack allihop! :)

    Emma: Ja jag är nöjd med den! Den är inte så avancerad som 305:an med pulszoner utan den är väldigt simpel. Tror jag skrev en lång recension om den på min andra blogg - utanstrumporochskor.blogspot.com Kolla där!

    SvaraRadera
  7. Vilken toppenkurva du ligger på Dessi, det är bara att gratta och peppa, tappa inte, in i kaklet! :D

    SvaraRadera
  8. Wow vilket resultat, jag är grymt impad!!

    SvaraRadera