måndag 6 december 2010

Sneak peak på golvet

Det tog oss (mig) låååång tid att hitta det perfekta golvet för hallen och köket. Jag har ändrat mig flera gånger. Först var jag inne på ett mörkgrått golv, det hade passat bra till ett vitt minimalistiskt kök med svart bänkskiva och blanka luckor. Men allt eftersom tiden gick och vi besökte nya köksleverantörer ändrades också de idéerna.

Jag blev blixtkär i den urbana stilen, matta luckor med träinslag. Det kök vi till slut valde kommer matcha perfekt till golvet. Jag hittade ett ljusgrått golv från Alloc med lite mönster i som liknar sten utan att bli för plottrigt. Jag gillar det enkla och rena så det får inte bli för mycket mönstring för då blir jag galen haha :) Valet av kök styrde alltså valet av golv i en annan riktning, mot ljust istället för mörkt. Det hade helt enkelt inte blivit snyggt med ett mörkt golv till ett kök som går i matt vitt och valnöt.

Lite av golvet är nu lagt och det är verkligen skitsnyggt! Enda nackdelen är att parketten i vardagsrummet nu ser väldigt sliten ut i jämförelse så jag antar att vi får slipa det senare.

2 kommentarer:

  1. Oh, coolt. Avlånga plattor som gör att det nästan liknar sånt vitt kakel som är så populärt att ha på väggen över diskbänken. (Om nu inte golvplattorna är väldigt mycket mindre eller större förstås, men det är svårt att avgöra från bilden. ;-))

    SvaraRadera
  2. Nattyxne: Hihi ja nästan, fast de här plattorna är ganska stora ändå. Det kommer fler bilder på golvet när det är färdigt. :)

    SvaraRadera